Lisszaboni élménybeszámoló

truly free

November 7-11 között gyülekezetünk 10 tagja részt vett a két évenként rendezett egyházvezetői konferencián. Ebben az évben ezt Portugáliában tartották. Pásztorok, misszionáriusok, helyi szabad metodista gyülekezetek vezetői és más egyházvezetők érkeztek Portugáliából, Spanyolországból, Franciaországból, Belgiumból, Szlovákiából, Magyarországról, Bulgáriából, Görögországból, az Egyesült Királyságból és az USA-ból , hogy kicseréljék tapasztalataikat, együtt gondolkodjanak néhány fontos kérdésről, és együtt imádkozzanak a közös célokért.

A rendezvény helyszíne Sintrában, az Arribas Hotel volt, amely a kontinentális Európa legnyugatibb pontja közelében fekvő szálloda. Az épület minden szobája az óceánra néz, fantasztikus a kilátás. Nem tudtunk betelni a látvánnyal, néhányan először láttuk az óceánt. Még az étterem ablakai is az óceánra nyíltak, így egyszerre élvezhettük a pazar látványt, a különleges ételek ízét, és a figyelmes, udvarias kiszolgálást. A három napban délelőtt és este tanítások, előadások, közös beszélgetés, együtt gondolkodás, ima, dicsőítés volt a program, délutánonként pedig meglátogattuk a környék nevezetességeit.

Lisszabon, óceán

A konferencia mottóját János evangéliumának 8. fejezetéből a 36. vers adta: „Ha tehát a Fiú megszabadít titeket, valóban szabadok lesztek.” A legfontosabb témánk tehát a valódi szabadság volt: szabadság fizikailag, hiszen napjainkban több ember él rabszolgasorsban a Földön, mint a történelem során összesen. Szabadság mentálisan, hiszen szinte mindannyian szenvedünk valamilyen lelki megkötözöttségtől. Küldöttségünk tagjaként Norbi arról beszélt, milyen kihívásokkal kell szembenéznie a XXI. századi Európában a pasztorálpszichológiának. Szabadság abban, hogy tartozhassunk egy közösséghez, Krisztus Testéhez, mi például a Szabad Metodista Egyházhoz. Szabadság a szolgálatban, pásztorként, misszionáriusként, vezetőként.

chuch leaders conference 2013

church leaders conference

Az utolsó nap pedig ünnepélyes keretek között új egyházi vezetőket neveztek ki. Délutáni kirándulásaink során meglátogattuk a kontinens legnyugatibb pontját, a Sintrától néhány kilométerre lévő Cabo da Roca-t (Sziklafok). Gyönyörködtünk a fantasztikus kiltásban, hiszen a hegy tetejéről nézve előttünk már csak a végtelen óceán terült el. A XVI. századi a portugál költő, Camoes így írta le ezt a helyet: „…Itt, ahol a szárazföld véget ér, és kezdődik a tenger.” Kirándultunk a fővárosba is. Útközben néhány érdekes sziklaképződményt csodálhattunk meg, a leghíresebbet a Pokol Szájának nevezték el. Lisszabonban megnéztük a Felfedezések Emlékművét, amelyet 1960-ban avattak fel, Tengerész Henrik halálának 500. évfordulójára. A monumentális szoborcsoport 52 méter magas és 33 alakja portugál utazókat, térképészeket, tudósokat, uralkodókat örökít meg. Az élen maga Tengerész Henrik áll, őt követi Vasco da Gama és a többi nagy utazó. Az emlékmű a Tejo folyó partján áll, a víz felett 70 méteres magasságban feszül az Április 25-e híd, amely a világ 21. leghosszabb függőhídja, és nagyon hasonlít a kaliforniai Golden Gate hídhoz. A lemenő nap fényében megcsodálhattuk a Belém Tower-t, a XVI. századi erődtornyot, amely eredetileg a Tejo egyik ki szigetére épült, de a folyó feltöltötte a területet, így most a víz partján magasodik az épület. A korai sötétedés miatt Lisszabon belvárosát már az esti kivilágításban láthattuk.

Lisszabon, óceán

Másnap Sintrába kirándultunk, hogy ízelítőt, benyomásokat kapjunk a városka hangulatából. Ez a fővárostól alig 30 km-re fekvő hely a portugál uralkodók nyári rezidenciája volt. Palotái és kastélyai miatt ma kedvelt turisztikai pont. A városközpontban a királyi villát tekinthettük meg, de a konferencia néhány résztvevője a hegytetőn álló királyi palotába látogatott. Többségünk a városka jellegzetes hangulatát élvezte. A szűk, macskaköves utcák, a meredek lépcsők, a gyönyörű, kerámia utcatáblák, a turistákat szállító tuk-tuk-ok soha nem felejthető élményt jelentettek. Utolsó nap még készült néhány csoportkép, majd ezzel búcsúztunk egymástól: Viszontlátásra, két év múlva Szófiában!

A 2013-as konferencián is sokan gyűltünk össze

Köszönet Ildikónak a beszámolóért, Péternek a fotókért és a videóért.